Followers

...LePaS Follow SaYe BacE iNi PuLa...
►Totorial : Tips Tingkatkan Follower
(Sebarkan Tips ini Tanda anda Prihatin)

++Search This Blog++

Thursday, November 4

Sungguh hina diri ini, ya ALLAH,,...


Tuhan...

betapa aku terlalu berdosa kepadaMu.Hati ini hanya akan tunduk menyembahMu hanya bila diuji......Terlalu kerdil untukku menagih simpati MU.

Ya Allah,aku ingin bertaubat kepadaMu..tapi kenapa setiap kali aku ingin taat dan bertaubat kepadaMu,ada sahaja syaitan durjana yang menyekatku....terlalu lemah hati ini,,,
Adakah aku terlalu cintakan dunia??????? Saat  kau memberi aku nikmat.mudah sahaja hati ini sujud kepadaMu...tapi kenapa mudah sahaja hati ini menyalahkan Qoda’ dan Qadar Mu andai ujian datang menghempapku..

Jika aku singkap kembali sejarah hidupku...Ku merasakan betapa sedikit sahaja hati ini sujud kepadaMU...NikmatMu melangit luas, tapi dosaku menggunung tinggi!!!!..

Ya Rahman,Ya Rahim...

Berikanlah aku hidayah dan petunjukMu..Agar dapat diri ini bertaubat dan sentiasa mengharap makfirah dariMu..Jika hati ini boleh ku ambil.,ingin sahaja aku membersihnya dengan air kerana kekotoran dan titiok hitam  yang ku rasakan sudah semakin menebal dalam hati ini..

Ya Rasulullah,

Ingin sahaja aku mengikut segala sunnahmu yang termampu ku lakukan..tapi kenapa setiap kaliku ingin mendekati amalan-amalanmu,terasa sukar pula untuk diri ini melakukanya..TErlalu hati ini cemburu kepada umat-umatMu yang terlalu taat beribadat kepada Allah dan kepadaMu....aku pula sudah berbangga dengan solat fardhuku,sedangkan itu sudah menjadi kewajipan kepadaku..itupun,kadang-kadang aku melakukannya dalam keadaan hati ini lalai...
Kenapa hati ini sukar untuk istiqamah dalam melakukan ibadah????...iman akan bertambah dan berkurang, betpa takut diri ini andai iman ku sudah berkurang sehingga sukar untukku mengingati Allah......................

Ya ALLAH,
Bantu lah hambaMu ini menghadapi dugaan hidup ini dan sentiasa taat  kepadaMu...amin ya Rabbal Alamin..

.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...